Milenijalsi polako, diskretno i sigurno
preuzimaju značajnu ulogu u društvu (iako ne postoji zvanična definicija,
smatra se da je to generacija rođena između ranih 1980-ih i ranih 2000-ih). Već
su postali najveća potrošačka grupa u Americi, vjerovatno i u Evropi, a ni u
karijeri im ne ide loše. U mnogim oblastima već preuzimaju ili su preuzeli vodeće
uloge (kreativna industrija, IT, sport, zabava). Do 2025. činiće 75% radne
snage. Mijenjaju svijet i kroje ga po svojoj mjeri. Starije generacije čupaju
kosu koja im je preostala vrišteći o površnosti, ljenosti, nezainteresovanosti
i zatupljenosti nove generacije. Isto kao što su i njihovi roditelji nekad kukali.
Jednostavno se radi o međugeneracijskom jazu i nerazumjevanju. Milenijalsi su
drugačiji. To je sve. Da li su bolji ili lošiji od svojih prethodnika nije
relevantno. Oni dolaze i preuzimaju svijet. Ko ne bude igrao po njihovim
pravilima neće opstati na tržištu. Većina marketinških tema o milenijalsima se
bavi marketingom usmjerenim ka ovoj generaciji. Ipak, ništa manje bitno nije
kako vrhunskog profesionalca milenijalsa namamiti u svoju kompaniju i, još
važnije, kako ga zadržati u svom timu jer tipičan predstavnik ove generacije
mijenja poslove brže nego što možete zamisliti.
Dok su njihovi roditelji naglašavali kako traže okruženje u
kojem mogu napredovati i na taj način pokazivali da su ambiciozni, milenijalsi
su mnogo sebičniji. Oni traže okruženje u kojem mogu učiti. Razlika možda ne
djeluje velikom, ali u suštini je ogromna. U prvom primjeru, kandidat za posao
stavlja do znanja da želi unaprijediti organizaciju u koju ulazi. On želi svoje
sposobnosti staviti u svrhu razvoja kompanije i kroz rast biznisa i sam
napredovati na ljestvici uspjeha. U drugom primjeru, kandidata uopšte ne
interesuje razvoj kompanije. Njega interesuje lični razvoj. On želi da, radeći
u vašoj kompaniji, unaprijedi svoje profesionalne, socijalne i druge vještine.
Naravno, i da zaradi što je više moguće novca. Mislite da je to neprofesionalno
i da takvi ljudi ne treba da rade u vašoj kompaniji? Onda se pozdravite sa
mogućnošću da u vašem timu rade vrhunski mladi profesionalci. Milenijalsi su
ptice selice. Lojalnost kompaniji im je stran pojam, osim ako su osnivači,
suosnivači, vlasnici ili suvlasnici. Ta „sitnica“ potpuno mijenja njihov odnos
prema kompaniji.Milenijalsi ne drže do statusnih simbola kao starije generacije. Umjesto službenog auta premium klase više vole novac. Mark Zuckerberg je idol milenijal generacije. Ne posjeduje upadljive statusne simbole, ili se makar ne razmeće sa njima, ne izlazi sa supermodelima i djeluje potpuno nezainteresovano za luksuz. Uvijek se oblači isto jer ne želi da troši vrijeme na razmišljanje o odjeći.
Ormar
Marka Zuckerberga
Milenijalsi ne drže ni do titula. Pozicija
direktora ne znači im ništa ukoliko je ne prate adekvatne beneficije. Titule
kao što su generalni direktor, komercijalni direktor, finansijski direktor,
izvšni direktor milenijalsi mijenjaju sa nimalo zvučnim skraćenicama CEO, CSO,
CFO, COO.
Oni su narcisoidni. Selfi
generacija. Non-stop bulje u ekrane. U više ekrana. Multiscreen generacija. Individualisti.
Slave različitost. Realistični su za razliku od generacije X i bejbibumera koji
su suludo optimistični. Žive na internetu. Personalizuju sve što mogu. Prva su
prava open-minded generacija. Promjene ih privlače čak i kada ih plaše. Često
žive kod roditelja i kad su finansijski nezavisni. Bitnije im je štediti novac
i putovati.
Smatraju ih lijenima, ali
oni pojam lijenost ne razumiju ili ga drugačije gledaju. Oni taj pojam
percipiraju kroz stanja motivisanosti i nemotivisanosti. I razumjevanja i
nerazumjevanja zadatka. Ne mogu se motivisati za poslove kojima ne znaju svrhu.
Ne poznaju vojničku poslušnost. Ono što neko smatra lijenošću, milenijal vidi
kao nedostatak motivacije.
Koliko god milenijalsi nisu lojalni
kompaniji toliko su posvećeni zadatku. Posjeduju laserski fokus i mogu da rade
jako dugo ako su motivisani. Inspiraciju crpe na raznim mjestima. Ludo su
kreativni. Razmišljaju na čudan način i dolaze do suludih i genijalnih rješenja
za zamršene probleme. Milenijalsi su vrlo neobična generacija i nije čudno što
se svijet mijenja nevjerovatnom brzinom otkad su oni stupili na pozornicu.
Kako onda zaposliti i zadržati nekog ko ne
drži do tradicionalnih radnih vrijednosti, ne obećava težak rad, ne pokazuje ni
najmanje interesovanja za lojalnost i odanost, a posjeduje vještine koje su vam
neophodne.
Za početak im ponudite:
- Fleksibilnost - varijabilno radno vrijeme, mobilnost, rad na daljinu.
- Stvarnu podršku za razvoj i usavršavanje. Ne samo deklarativnu.
- Udio u kompaniji ako se radi o start-upu i ne možete priuštiti vrhunskog stručnjaka koji vam treba.
- Moderno, inovativno, interesantno radno okruženje koje podstiče kreativnost.
- Kvalitetan hardware i software.
- Mogućnost napredovanja i bonuse je glupo spominjati jer ste do sad shvatili da će vas pametan milenijal vrlo brzo napustiti ako ne bude napredovao i bivao adekvatno nagrađen za postignute rezultate.
Na intervjuu će vas direktno ili
indirektno pitati sljedeća pitanja:
- Da li kompanija nudi usavršavanje?
- Koje kurseve mislite da mi platite?
- S kim ću raditi u timu?
- Za koliko vremena mogu doći do senior pozicije?
- Šta treba da uradim da dođem do senior pozicije?
- Mogu li raditi od kuće/iz kafane/iz vikendice/sa mora?
- Hoću li dobiti udio u vlasništvu?
Pri donošenju odluke sebi će postaviti ova
pitanja:
- Imam li šta da naučim od ovih ljudi?
- Hoće li ova firma preživjeti narednih nekoliko godina?
- Ako dobijem udio, koliko će vrijediti za pet godina?
- Da li se ova kompanija uklapa u moj lifestyle?
- Kad ovaj misli u penziju?
Ispunite im želje i bićete nagrađeni sa vrhunskim
radom, profesionalnošću, inovacijama i kreativnim rješenjima kakva još niste
vidjeli. Transformisaće vašu firmu i pripremiti je za budućnost. A budućnost
koju nam priprema nova generacija je vrlo neizvjesna, uzbudljiva i puna vrtoglavih
promjena.
Za kraj se zapitajte hoćete li se vi moći
uklopiti u svijet koji milenijalsi upravo stvaraju, da li vas je vrijeme
pregazilo ili još držite korak. Biti pripadnik ove generacije zahtjeva biti
rođen u određenom vremenskom periodu (autor ovog teksta ima tu sreću da je
rođen na samoj granici), ali razmišljati kao milenijal je nešto drugo. Za početak prestanite gunđati
kako su lijeni i neodgovorni. Zatim proučite šta je to što pokreće, motiviše i
privlači milenijalse, a šta ih odbija, plaši, čini nezadovoljnima. Proučite
kako razmišljaju i usvojite njihove navike i način razmišljanja i zavolićete
svijet koji stvaraju.
No comments:
Post a Comment