Wednesday, August 17, 2016

Kako zaposliti i zadržati milenijalsa?

Milenijalsi polako, diskretno i sigurno preuzimaju značajnu ulogu u društvu (iako ne postoji zvanična definicija, smatra se da je to generacija rođena između ranih 1980-ih i ranih 2000-ih). Već su postali najveća potrošačka grupa u Americi, vjerovatno i u Evropi, a ni u karijeri im ne ide loše. U mnogim oblastima već preuzimaju ili su preuzeli vodeće uloge (kreativna industrija, IT, sport, zabava). Do 2025. činiće 75% radne snage. Mijenjaju svijet i kroje ga po svojoj mjeri. Starije generacije čupaju kosu koja im je preostala vrišteći o površnosti, ljenosti, nezainteresovanosti i zatupljenosti nove generacije. Isto kao što su i njihovi roditelji nekad kukali. Jednostavno se radi o međugeneracijskom jazu i nerazumjevanju. Milenijalsi su drugačiji. To je sve. Da li su bolji ili lošiji od svojih prethodnika nije relevantno. Oni dolaze i preuzimaju svijet. Ko ne bude igrao po njihovim pravilima neće opstati na tržištu. Većina marketinških tema o milenijalsima se bavi marketingom usmjerenim ka ovoj generaciji. Ipak, ništa manje bitno nije kako vrhunskog profesionalca milenijalsa namamiti u svoju kompaniju i, još važnije, kako ga zadržati u svom timu jer tipičan predstavnik ove generacije mijenja poslove brže nego što možete zamisliti.
Dok su njihovi roditelji naglašavali kako traže okruženje u kojem mogu napredovati i na taj način pokazivali da su ambiciozni, milenijalsi su mnogo sebičniji. Oni traže okruženje u kojem mogu učiti. Razlika možda ne djeluje velikom, ali u suštini je ogromna. U prvom primjeru, kandidat za posao stavlja do znanja da želi unaprijediti organizaciju u koju ulazi. On želi svoje sposobnosti staviti u svrhu razvoja kompanije i kroz rast biznisa i sam napredovati na ljestvici uspjeha. U drugom primjeru, kandidata uopšte ne interesuje razvoj kompanije. Njega interesuje lični razvoj. On želi da, radeći u vašoj kompaniji, unaprijedi svoje profesionalne, socijalne i druge vještine. Naravno, i da zaradi što je više moguće novca. Mislite da je to neprofesionalno i da takvi ljudi ne treba da rade u vašoj kompaniji? Onda se pozdravite sa mogućnošću da u vašem timu rade vrhunski mladi profesionalci. Milenijalsi su ptice selice. Lojalnost kompaniji im je stran pojam, osim ako su osnivači, suosnivači, vlasnici ili suvlasnici. Ta „sitnica“ potpuno mijenja njihov odnos prema kompaniji.
Milenijalsi ne drže do statusnih simbola kao starije generacije. Umjesto službenog auta premium klase više vole novac. Mark Zuckerberg je idol milenijal generacije. Ne posjeduje upadljive statusne simbole, ili se makar ne razmeće sa njima, ne izlazi sa supermodelima i djeluje  potpuno nezainteresovano za luksuz. Uvijek se oblači isto jer ne želi da troši vrijeme na razmišljanje o odjeći.
Ormar Marka Zuckerberga

Milenijalsi ne drže ni do titula. Pozicija direktora ne znači im ništa ukoliko je ne prate adekvatne beneficije. Titule kao što su generalni direktor, komercijalni direktor, finansijski direktor, izvšni direktor milenijalsi mijenjaju sa nimalo zvučnim skraćenicama CEO, CSO, CFO, COO.
Oni su narcisoidni. Selfi generacija. Non-stop bulje u ekrane. U više ekrana. Multiscreen generacija. Individualisti. Slave različitost. Realistični su za razliku od generacije X i bejbibumera koji su suludo optimistični. Žive na internetu. Personalizuju sve što mogu. Prva su prava open-minded generacija. Promjene ih privlače čak i kada ih plaše. Često žive kod roditelja i kad su finansijski nezavisni. Bitnije im je štediti novac i putovati.
Smatraju ih lijenima, ali oni pojam lijenost ne razumiju ili ga drugačije gledaju. Oni taj pojam percipiraju kroz stanja motivisanosti i nemotivisanosti. I razumjevanja i nerazumjevanja zadatka. Ne mogu se motivisati za poslove kojima ne znaju svrhu. Ne poznaju vojničku poslušnost. Ono što neko smatra lijenošću, milenijal vidi kao nedostatak motivacije.
Koliko god milenijalsi nisu lojalni kompaniji toliko su posvećeni zadatku. Posjeduju laserski fokus i mogu da rade jako dugo ako su motivisani. Inspiraciju crpe na raznim mjestima. Ludo su kreativni. Razmišljaju na čudan način i dolaze do suludih i genijalnih rješenja za zamršene probleme. Milenijalsi su vrlo neobična generacija i nije čudno što se svijet mijenja nevjerovatnom brzinom otkad su oni stupili na pozornicu.

Kako onda zaposliti i zadržati nekog ko ne drži do tradicionalnih radnih vrijednosti, ne obećava težak rad, ne pokazuje ni najmanje interesovanja za lojalnost i odanost, a posjeduje vještine koje su vam neophodne.
Za početak im ponudite:
  • Fleksibilnost - varijabilno radno vrijeme, mobilnost, rad na daljinu.
  • Stvarnu podršku za razvoj i usavršavanje. Ne samo deklarativnu.
  • Udio u kompaniji ako se radi o start-upu i ne možete priuštiti vrhunskog stručnjaka koji vam treba.
  • Moderno, inovativno, interesantno radno okruženje koje podstiče kreativnost.
  • Kvalitetan hardware i software.
  • Mogućnost napredovanja i bonuse je glupo spominjati jer ste do sad shvatili da će vas pametan milenijal vrlo brzo napustiti ako ne bude napredovao i bivao adekvatno nagrađen za postignute rezultate.

Na intervjuu će vas direktno ili indirektno pitati sljedeća pitanja:
  • Da li kompanija nudi usavršavanje?
  • Koje kurseve mislite da mi platite?
  • S kim ću raditi u timu?
  • Za koliko vremena mogu doći do senior pozicije?
  • Šta treba da uradim da dođem do senior pozicije?
  •  Mogu li raditi od kuće/iz kafane/iz vikendice/sa mora?
  •  Hoću li dobiti udio u vlasništvu?

Pri donošenju odluke sebi će postaviti ova pitanja:
  •  Imam li šta da naučim od ovih ljudi?
  • Hoće li ova firma preživjeti narednih nekoliko godina?
  •  Ako dobijem udio, koliko će vrijediti za pet godina?
  • Da li se ova kompanija uklapa u moj lifestyle?
  • Kad ovaj misli u penziju?

Ispunite im želje i bićete nagrađeni sa vrhunskim radom, profesionalnošću, inovacijama i kreativnim rješenjima kakva još niste vidjeli. Transformisaće vašu firmu i pripremiti je za budućnost. A budućnost koju nam priprema nova generacija je vrlo neizvjesna, uzbudljiva i puna vrtoglavih promjena.

Za kraj se zapitajte hoćete li se vi moći uklopiti u svijet koji milenijalsi upravo stvaraju, da li vas je vrijeme pregazilo ili još držite korak. Biti pripadnik ove generacije zahtjeva biti rođen u određenom vremenskom periodu (autor ovog teksta ima tu sreću da je rođen na samoj granici), ali razmišljati kao milenijal je  nešto drugo. Za početak prestanite gunđati kako su lijeni i neodgovorni. Zatim proučite šta je to što pokreće, motiviše i privlači milenijalse, a šta ih odbija, plaši, čini nezadovoljnima. Proučite kako razmišljaju i usvojite njihove navike i način razmišljanja i zavolićete svijet koji stvaraju.

No comments: